Vietnam

Tjenare

Nu är vi sydväst om Vietnam och på väg mot indonesien och malaysia.
De två senaste dagarna har jag tillbringat med att vaska känns det som, men det är det jag har gjort på förmiddagarna i alla fall. Kvällarna har jag tillbringat på bryggan. Idag har jag bland annat rättat lite sjökort och suddat ut gamla positioner.  Kollade djupet här omkring det är rätt sjukt att det är över 3000 meter nästan över allt, och helt plötligt kommer rev och toppar på 50-9 meter.

Annars är vädret kanon och tiden rullar sakta men säkert.

Idag fick man sig ett par skratt. Först ropade vi upp en båt som skickade ut racon dvs SART-signaler. Vi frågade om han testade sin sart eller om den löst ut sig. Han svarade och sa att han inte hade testat den, men skulle kolla till den. Fem minuter senare ropade han upp en annan båt och frågade honom om han kunde se hans SART signaler på sin radar, men den andra båten svarade nej. En minut senare ropar båten som blev anropad upp och frågar samma båt om han testar SART eller om den löst ut sig. Snacka om att inte förstå engelska. Dessutom med indisk dialekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0