Taiwan

Shulelue Idag är det söndag så det är en lugn dag med städning och god mat. På helgerna är det tre rätters som gäller och maten här är helt sjukt bra jämfört med, den på de andra båtarna.  Idag fick vi avokado med skagenröra till förrätt, grillspett med bakpotatis till huvudrätt och sorbet till efterrätt .  Igår fick vi räkmacka till förrätt och oxfilé med potatisgratäng till huvudrätt och banansplit till efterrätt .   Hela besättningen har åkt på någon infektion och verkligen alla är förkylda. Jag fick både snuva och ont i halsen inatt, men har klarat mig rätt bra ändå. Styrmannen och matrosen som jag gått vakt med har varit förkylda hela veckan.  Just nu är vi mellan Kina och Taiwan på väg genom Taiwan strait. Skall jag börja gå som vaktmatros nu. Eftersom jag hade matrosbehörigheten tyckte kapten att det skulle utnyttjas . Så Filippinaren som gick 8-12 vakten får bli dagman så får jag ta hans vakt. Får jobba som matros ändå, fast utan matroslön L Det suger. Pratade med Jonathan han är på Viking Cinderella han hade också blivit uppmönstrad till matros fast med matroslön. Det blir varmare för varje dag nu har vi cirka 15 grader i luften och 17 i vattnet.  

  


Kommentarer
Postat av: Martin

Temperaturen stiger 23 grader i vattnet och 18 i luften, lite dimma och cirka 8 s/m perfekt väder. Är nu strax söder om Taiwan.

2010-01-24 @ 17:13:16
Postat av: mossen

temp ute -7 temp inne +27

2010-01-24 @ 22:47:37
Postat av: Martin

Är väster om Filipinerna nu 25 i luften och 25 i vattnet höll på att drukna av svett i kojjen inatt..

2010-01-25 @ 05:42:29
Postat av: Martin

Är väster om Filipinerna nu 25 i luften och 25 i vattnet höll på att drukna av svett i kojjen inatt..

2010-01-25 @ 05:43:29
Postat av: ågren

klaga nu inte martin ;) det är svin kallt här igen

2010-01-25 @ 07:36:20
Postat av: Martin

Medens du skottar din snö ska jag nog lägga mig i poolen och glassa lite ;)

2010-01-25 @ 12:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0