Indonesien/Singapore

God Kväll!
Just nu befinner vi oss vid Indonesien och beräknas vara i Singapore strait runt 08:00 imorn ships time, vilket betyder under min vakt, blir hur bra som helst. Skall bli riktigt intressant att gå där med tanke på den täta trafiken. Idag gick vi in i piratvatten så nu har vi gått upp i säkerhetsnivå och ligger på högsta beredskap. Mina arbetsuppgifter idag har bestått av att riga slangar i ställningar vilka fungerar som vattenkanoner mot ramperna. Eftersom ramperna är byggda så att det lätt går att klättra upp via dem. Alla kameror runt båten är igång, inklusive värmekameror. Alla måste ha radio vart de än går och alla dörrar till inredningen skall vara låsta. Det skall vara dubbla utkikar på natten. Det är väldigt många skyddsåtgärder just nu. Får se hur det blir när vi närmar oss Somalia. De kapade en EUKOR-båt för två veckor sedan, det är ett dotterbolag till Wallenius och båten är i princip likadan som den här.

Annars är det helt fantastisk. Idag har jag sett massa små häftiga flygfiskar de bara flyger fram mellan vågorna och viftar med fenorna som galningar. Teperaturen på dagen är omkring 30 grader och 27 i vattnet, på kvällen/natten är det cirka 25 grader i luften men samma temp i vattnet.

Sen i fredags har vi haft dartturnering ombord. Idag gick finalen men jag hamnade tyvärr inte där. Jag hamnade i samma lag som 4:e styrman. Har har inte heller spelat innan, men det gick bra tillslut. Vi vann en match och slog ut favoriterna, jag satte hela tre bulls den matchen. de andra två matcherna förlorade vi men det var jämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0