Midsommar i Oslo och byssan.



På midsommar låg vi i Oslo hela dagen vi åt väldigt god mat som jag var med och lagade :)
Jag fick som sagt jobba i byssan (köket) idag eftersom det var extra mycket att göra. Den andra eleven fick vaska tanktak hela dagen så jag hade tur.  Jag fick göra decorationer och lägga upp maten på fat, det var roligt att se hur kocken jobbade. Han vär rätt skicklig med kniven ;) han hade gjort all sill själv och det var alla möjliga sorter....

På väg ifrån Oslo såg vi matchen Kroatien - Turkiet.
Alla ombord tippade på resultatet men ingen vann för alla tippat vinst för kroatien. Jag tippade 2-1 till Kroatien.
Eftersom ingen vann gick pengarna vidare till dagens match där kaptenen Ebbe vann på 1-1...
Tippade 2-1 och 3-0 till Holland haha.... Våran boll som vi köpte i Gävle dog idag, micke sköt den överbord, får hoppas den simmar till någon som behöver den Afrika!? Så typiskt när vi skulle använda den i fredricia dit vi är på väg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni verkar ha det bra. Kul att få göra olika arbetsuppgifter. Vilken underbar fotboll Ryssland spelar.Har varit nere hos Janne idag och ätit sill o petäta. Albin och Marcus åt pizza. kramar Fam Falk

2008-06-22 @ 01:14:14
Postat av: Camilla

Åhh det lät som du ändå fick en mysig midsommmar även om du är på praktik, så lyxigt med så god mat och vad kul att få vara med i köket och kolla kockens jobb :-)

Kramizar

Postat av: Anonym

Spanien vidare,vi tyckte allt att det var Spanien som ville mest. Mormor hälsar så gott, hon var här igår.Regnar konstant. Satt upp dina rullgardiner och gardiner, hoppas att du kommer att tycka om det, annars byter vi.ha det bra, Puss o kram mamma

2008-06-23 @ 10:23:32
Postat av: Martin

Jo jag såg matchen tyckte den var bra... Har set alla matcher men tyckte spanien var värda det.

Var i land i fredricia igår och idag de hade probem med oljan i land så vi ska ligga längre än väntat..

Finns tyvärr inga affärer öppna när vi slutar för alla stänger vid 17:00...

2008-06-23 @ 21:07:21
Postat av: Camilla

WOW vad gott det där ser UT!!! Nu blev jag hungrig

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0