pisse ver...

Hej!!
Idag i Göteborg Igår Oslo, efter arbetsdagen igår cykade jag och chifen in i Oslo. Vi gick runt och kollade läget lite sen satte vi oss på en uteservering och tog varsin dricka. Oslo var mycket finare än vad jag trott.
Idag har jag vart med och bunkrat  dieselolja och brännolja. Snackade med en donsöbo som jobbade på tankskär (bunkerbåten) han gick samma gymnasie som mig fast för två år sedan. När jag berättade att jag kom ifrån björkö började han plutsligt prata Ömål haha..
" De är bättre att bunkra i pisse ver " De håller jag i och för sig inte med om. 
Sedan kom Aleggro av Hälsö som vi pumpade över våran sludge till ( oljespill och vaskmedel) 
Ikväll åker vi till Aaberaa i Danmark sedan blir det Fredricia Tromsö. Skall bli härligt att åka i de norska fjordanra upp till Tromsö. Besättningen som mönstrat på är sjömil ifrån så bra som den gammla men de tror själva att de är mycket bättre, bara trackar ner på dem andra. Synd att chiefen mönstarde av i dag han var en bra och rolig chief.  


               
   

Kommentarer
Postat av: ågren

hejsan vännen någon hämskt och jobbigt har hänt du kan väl ringa mig när du ser detta är du snäll mår piss just nu ha det:)

2008-07-04 @ 02:01:50
Postat av: Camilla

Vad mysigt att du och chefen cyklade in i Olslo :-)

Trevlig chef! Synd att han inte blev kvar!

Träffade du på en Donsöbo med haha! vad världen är liten!

Låter mysigt att åka i de norska fjordanra upp till Tromsö.

Vad tråkigt att den nya besätningen inte är så

bra :-(

Kram



Postat av: Martin

Hahaha världen liten alla som jobbar te sjöss är ju nästan donsöbor ju :D Är allt bra med er annars då?

2008-07-06 @ 12:27:29
Postat av: Camilla

hahaaa jasså gör de hahaa!!!

Jo tack, det är bra!

Kram

Postat av: Anonym

Hej Martin,det blir säkert bättre när du lärt känna den nya besättningen lite bättre,det tar alltid ett tag innan de vet vad du är för en prick. Har jobbat 3 dagar. ledig idag,har varit på bio och tittat på Narnia-så där bra. Jag tycker den första var bättre.Mormor var här på Bjöködagen- hon kom inte hem förrän 03:15. hon träffade en massa gamla kompisar. Kul eller hur. Ska jobba tre dagar till- sen semester. Ha det bra. Älskar dig mamma

2008-07-07 @ 22:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0