Dagen ilandsproblem !!

Hej nu är jag i Mongstad på väg till Tromsö igen.
Det börjar bli lite krångligt nu. Egentligen skulle jag mönstra av den 12:e från Saturnus men jag måste gå av i Göteborg och vi kommer inte dit förrän kvällen den 14:e. Den 15:e Skall jag vara påmönstard på Kalkvik, för då är den i Halden.
Thun rederiet vill inte skicka mig till England eller Frankrike. Därför måste jag mönstra på den 15 eller vänta tills hon kommer dit nästa gång och då missar jag en vecka eller mer som jag inte kan ta igen eftersom en annan elev kommer när jag  skulle vara klar ( 15 november).  Om jag möntrar av när den andra eleven kommer, fattas det sjötid.  Saknas det några dagar måste jag gå en månad på ettt annat fartyg, för att en månad är minimum av vad som kan skrivas i sjöfartsboken.

Fattar någon? lite kompliserat men det löser sig nog.

Nästa promblem som min kära kusin gav mig, när han skrev en kommentar på förra inlägget.
Postat av: emil eriksson

" e det sillar eller?^^ "

Sill i plural måste vara sill. Man säger ju att man äter/fiskar sill, även om man inte bara äter/fiskar en sill.
Därför måste ju sill i plural vara sill eller?  En sill flera sillar låter mer rätt än en sill flera sill eller hur...


Kommentarer
Postat av: Camilla

OJOJ Martin sååå krångligt det låter, hoppas att det löser sig på bästa sätt och att du har det bra.

Silli dill på dig

Kram

Postat av: janne is

det heter sillar eller dillar du

2008-08-07 @ 22:48:33
Postat av: Martin

vart har du vart och stölt dom??

2008-08-07 @ 23:07:58
Postat av: Anonym

Hej Martin, du är fyndig du. janne lärde mig nattnavigering i går kväll.Pappa fick stå i aktern och släpdörja. det var väldigt rulligt,svårare att styra med vågarna akter ifrån. Svårt att köra in till båtplatsen då det var mörkt. Jag såg inte pålarna så bra. tur att Janne har strålkastare. kram mamma.

2008-08-08 @ 11:06:03
Postat av: Jagiaktern

Morron ! Vi kör upp dig till Halden.

Hör av dig när du kan .



2008-08-08 @ 11:24:43
Postat av: mormor

Hej martin! hur mår du.hoppas du mår bra .nu är jag på björkö hos annette. vi ska gå på kalas till gunhild.kram mormor

2008-08-08 @ 15:49:42
Postat av: Martin

Det måste heta sillar... Okej men det hjälper ju inte om du kör upp till Halden för jag kommer ju inte vara där i tid ändå!! Är i göteborg Fredag eller lördan nu!!

Fick du några makrillar då? Jag fick några i dag i hamnen i Mongstad... Vi fick fel last så vi blev tvungna att lossa en del igen, vilket gjorde att vi blev liggande och därmed ännu mer försenade.

Dessutom är det kuling så vi går inte med full fart.

2008-08-08 @ 17:32:17
Postat av: Martin

Hej mormor roligt att du kan komma in och läsa.. Ta länken så du kan läsa när du är hemma med :D

Jo då allt är bra, det rullar lite men det är inga problem. Hoppas allt är bra med er med.

2008-08-08 @ 17:33:46
Postat av: mamma och mormor

Hade en väldigt trevlig kväll hos Gunhild igår. Mycket folk, god mat och många härliga skratt.De hälsar så gott till dig allihop. Nu ska jag ut och springa, mormor ska äta frukost. kommer du hem idag?Ha det bra,mamma o mormor

2008-08-09 @ 10:20:37
Postat av: mamma o mormor

96:orna spelade 11mannamatch mot Öckerö igår de var jätteduktiga och vann med 5-2. Efter matchen grillade vi laxknyten med håkan och Marita, det var fantastiskt gott.Nu har Marcus gått iväg till fotbollsträningen, jag och mormor dricker kaffe.Skriv gärna. Kram Mamma o Mormor

2008-08-10 @ 15:14:14
Postat av: Martin

okej okej låter bra.. men om du läser inläggen så ser du väl att jag inte kunde komma hem förrän den 15:e.... men det kanske blir andra planer förmodligen kan jag mönstra av tidigare och ta flyg i från Mo i rana.. allt är bra med mig väldigt vackert här i tromsö

2008-08-10 @ 20:14:12
Postat av: mamma

hej martin. Enligt inlägg 080808 var du i göteborg fredag och lördag-eller hur? Kom hem precis har kört mormor till lägenheten. vi har där lagat airbedden. kram mamma

2008-08-10 @ 20:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0