Kvällskurs i ineffektivt arbete

Hejsan ikväll tänkte Arturo, vår alldeles egna pinving hålla kvällskurs i hur man arbetar så långsamt och ineffektiv som möjligt. Idag har jag knackat rost och målat för de sa pingvinen att jag skulle göra. Bara det att innan rostknackningen bad han mig och Ronald vaska av däcket innan målning. Så vi gjorde som han sa, vaskade med högtryck, puttade undan vattnet med gummiskrapor och sen moppa torrt. Ineffektiv? Ja för efter moppandet var det kafferast, och under den rasten hade allt vatten hunnit torka eftersom det är extremt varmt i solen. Så vi hade inte behövt moppa. När vi vaskat däcket och rasten var slut, skulle jag knacka rost.  Där vi PRECIS har vaskat. Har man en arbetsfilosofi som säger "arbeta långsamt" för att slippa få mer jobb så kanske det skall vara ineffektivt.

Han kallas pingvinen för han är 1.50 cm lång och är mörkast av Filipinarna, är även äldst och går lite halv taskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0