Fight agianst FilippinoFuc***

Igår moppade jag skotten längst fram på det femte däcket, meningslöst arbete men, men. Matrosen José (en av de som jag ogillar) frågade minst 10 gånger om jag viste tiden för ETA* men varje gång  svarade jag att jag inte visste och det störde honom tydligen. Efter det frågade jag honom:

Martin – Vart ska jag slänga vattnet med kemikalier?

José – Du säger alltid jag vet inte, så jag säger jag vet inte.

Martin -Okej!
Så jag ropade upp kaptenen och frågar vad vilken ankomsttid vi har och om jag skall gå med José

José – vad sa du till kapten?

Martin – Jag frågade vart jag skulle slänga kemikalierna eftersom du inte visste

Haha oj vad rädd han blev, fick erkänna att jag inte frågade det. Han förstår inte svenska och när han hörde sitt namn blev han riktigt rädd. Extremt kul att skrämma honom hoppas han inte gör så igen. De ser inte mig som en elev utan som ett hot och de gör allt för att man inte ska ta deras jobb. Han känner väl sig irriterad över att jag fick ta hans jobb som 8-12-matros men det är ju ingen jag bestämde. Det var den förra kaptenen, nu går jag som elev igen och han kan slappna av. Den nya kaptenen tyckte att jag skulle gå som elev, det är bättre för mig. Blir lite mindre ansvar och roligare arbetsuppgifter slipper ISPS-vakt* och andra tråkiga uppgifter och jag kan gå mer med styrman. Så fort jag frågat något innan har José bara svara You should know, you are in duty. Är fortfarande elev, hoppas han lägger ner den stilen nu J

ETA = Estimated time arrival

ISPS-Vakt = säkerhetsvakt som kollar ID, skriver upp personer som är ombord och släpper ombord personer efter order från kapten.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0