Djen Djen??

Legat till ankars sen igår kväll och vi kommer inte in till kaj av någon konstig anledning.
Igår när jag var på bryggan ropade algerisk kustbevakning upp oss. Han bad oss "clear your vessel" jag och andre styrman garvade eftersom vi låg till ankars. Imorse ropade de på oss igen och bad oss gå ut från ankarplatsen igen, men kapten sa nej. Då sa han okej, och sen har vi inte hört något mer.  Algerisk kustbevakning och Port Control verkar inte vara av den smartare sorten. Ropar på båtar, men förväxlar grader med minuter etc, väldigt snurriga. Livet här ombord är så sjukligt tråkigt just nu, alla är osociala och det finns ingen att prata med. Känner mig totalt insnöad och extremt ensam. Har ingen sändning på mobilen, vilket jag oftast inte har, går inte att ringa via sattelit för det är något fel. Har försökt skicka mail men de fungerar inte. Verkligen helt isolerad från omgivning. Dessutom var jag ledig idag så jag har suttit framför datorn hela dan och desperat trakasserat folk på msn, eftersom det är det enda som fungerar. Det blev lite bråk i byssan idag ingen aning om vad som hände eftersom det tystades ner tre personer fick prata med kapten, men ingen har berättat något.



Hoppas att inlägget kommer upp nu försökt ett antal gånger innan :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sverige har tagit guld och brons i herrarnas skidåknig, underbart. kul att kolla på OS. Skall ut och skotta igen. V50 ligger under snön, får skotta fram den. Har du sett bilderna på bloggen? Hoppas du får det bättre. Kram Mam

2010-02-21 @ 08:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0