Biscaya

Vi har passerat Gibraltar och är strax uppe vid Biscaya, på väg mot Bristol. Det är kallt endast  15 grader här i Biscaya och min välbevarade somaliesolbränna börjar försvinna.   Mindre roligt ombord just nu, näst intill deprimerat tråkigt. Det har blåst storm och vi har rullat väldigt mycket, tycker synd om de små feederbåtarna som vi sett. De har svårt at hålla sin kurs och ser nästan ut som de ska slå runt .

Mitt i natten vaknar man av att det känns som man står upp, sen vakar man av dunsar. Inatt tänkte jag att jag skulle kolla var klockan var, men jag kunde inte hitta mobilen, den var spårlöst försvunnen. På morgonen hittade jag den längst bort i hytten, i tre delar.  

   Dagarna går riktigt långsamt nu, finns inte mycket att göra tur att man har andre styrman Håkan han livar upp stämningen.  Känner sig näst intill insnöad, lite som på Kalkvik. Har internet men det går riktigt långsamt just nu, kapten har inte fyllt på telefonkorten så det går inte att ringa och mobilen har ingen sändning. Det har blivit en del filmer nu det sista, börjar bli riktigt rastlös lite träning hade inte skadat.

   Arbetsuppgifterna har under den sista tiden bestått av att plocka upp/släpa surrningar, och jag har släpat en del, det kan jag lova. Vi har haft cirka 8000 bilar och alla bilar har minst fyra surrningar, dessa har jag hängt upp och släpat runt i ett par dagar.  Har även plockat upp spännbjörnar och roll-lashings från tyngre gods, så det har blivit mycket släpa. De sista dagarna har jag i och för sig tillbringat med att sopa och moppa i all oändlighet. Jag har sopat och moppat ett helt bildäck själv eftersom den lilla bilen som borstar däcken inte klarar sjögången, så måste vi göra allt för hand. Vi måste få dem helt rena innan lastning, gick med begagnade bilar från Korea innan så det är väldigt smutsigt och mycket oljspill. I Vilket fall, så är jag trött på att sopa och moppa nu. På bryggan är det lite roligare, där får man lite sällskap annars är det väldigt ensamt, jobbar själv i lastrummen hela dagarna. Snart blir det hemgång, synd att hockeyn är sluta bara. Sen väntar ju helt underbara kurser i skolan också


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Hej på dej!

Nu är du ju snart hemma. Här hemma har kållereds ishall brakat ihop av snön, Emil skulle spela match imot dom hemma imorgon, men den matchen blev inställd,dom fick inte tag i sina utrustningar. Öckerö ishall står kvar, de har la skottat bra där ute.

Många Kramar

Moster Hillevi:-)

2010-02-24 @ 23:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0